Coaching
Kinderen ontwikkelen zich niet door praten, maar door spel en beweging.

Heeft jouw kind moeite om in zijn lijf te blijven. Uit dit zich in boosheid, afwezig zijn, druk gedrag of angsten? Is verbinding maken met anderen lastig? Is het zichzelf kwijt geraakt door zich aan te passen aan de wereld om zich heen? Kan jouw kind niet ontspannen, staat het constant in een stressmodus of juist helemaal uit? Wil je kind niet meer naar school of is er een weigering op een bepaald vlak? Ik kijk graag met jullie mee om te zien hoe jullie deze uitdagingen aan kunnen gaan.

Elk kind mag hier zichzelf zijn en hoeft zich niet te schikken naar de wereld, maar je kan wel leren hoe je kunt dealen met de  wereld om je heen. Vanuit zijn/haar eigen unieke kleuren en deze weer vol te gaan leven.

Ik vind het heel belangrijk dat  kinderen begrijpen hoe het komt wat er met hen gebeurt. Wat is de oorzaak? Wat gebeurt er in hun hersenen en/of in hun (energetische) systeem? Wat is er voor nodig voordat er verandering plaats kan vinden en wat voor een bijdrage moet het kind zelf leveren?

Wij werken in de praktijk veel met knutselactiviteiten, opstellingsmaterialen, spellen en door te bewegen. Kinderen ontwikkelen zich niet door te praten, maar door spel en beweging. Tijdens deze
bezigheden praten we op een ontspannen manier en vertelt een kind veel meer dan wanneer we alleen maar in gesprek gaan.

Ik neem de reflexen zo nodig mee in de coaching. Soms is een reflexonderzoek nodig. Een volledig onderzoek kost vaak 2 tot 3 sessies, afhankelijk van de gevoeligheid in het systeem van het kind.

Soms is het nodig om met ouders alleen te werken. Zeker bij jonge kinderen is dit heel belangrijk,
maar ook bij oudere kinderen kan het zijn dat er iets in het systeem van ouders zit of in het
familiesysteem waar het kind de klokkenluider van is. Dan gaat de coaching over naar de ouder(s) en werk ik niet met het kind of met beiden.

Als ik met het kind aan de slag ga is een van de ouders er de eerste keren bij. Daarna besluiten we samen of jij als ouder erbij blijft, een gedeelte erbij is of helemaal niet. Als we met reflexen werken, ben je er als ouder altijd bij.

Ik vind de driehoek kind, ouder en school heel belangrijk. Mocht het kind uitdagingen op school hebben, dan ga ik ook met school (en ouders) om de tafel. Zo kunnen we het cirkeltje rond maken voor het kind.

Onze zoon heeft sinds hij 2 jaar is problemen met eten aanraken en het eten. Veel verschillende hulp ingeschakeld, maar helaas paste dat niet bij hem. Tot dat wij advies hebben gekregen om naar Lobke te gaan. Sinds een half jaar durft hij eten aan te raken en te proeven! Mega stappen! Lobke weet onze zoon precies op de juiste manier te triggeren en haar zelf aan te passen aan zijn denkwijzen en interesses om hem zover te krijgen. Wij zijn heel tevreden met Lobke en raden kinderen met eetproblemen Lobke met liefde aan.

Suzanne ouder zoon met eetproblematiek

Tarieven

Kennismaking

15-30 minuten telefonisch
Gratis

Intakegesprek

Ouders en kind samen
30 minuten €30

Sessie

Coachsessie
60 minuten €65